feewwiiittt !

My photo
Status : Hamba pada Dia yang tak berkehendakkan apa-apa. 21.

Monday, July 22, 2013

Bermula semula.

 

Assalamualaikum.

Ada kata yang membuatkan aku terjaga dari lena yang panjang. Ada teguran yang membuatkan aku tersedar hakikat penciptaan. Aku, kau, kita, sama. Mungkin berbeza pada pandangan mata manusia tapi aku, kau, kita, semua sama. Paling kurang, aku, kau, kita, akan ditanam di dalam tanah jua. Ya, aku, kau, kita, semua sama.

KIta hamba Dia. Siapa Dia?

Dialah Allah. Kau kenal Dia? Atau kau sekadar tahu tapi tak faham. Atau kau sekadar faham tapi tak terkesan. Ya, kau tahu, tapi tak semestinya kau faham. Kau faham tapi tak semestinya kau amal. Sebab tu iman bukan sekadar dengan perbuatan tapi dengan mulut yang bisa berucap dan hati yang meyakini dengan penuh cinta!

Dan ini adalah satu permulaan yang harapannya takkan terhenti semula.

No comments: